تور تایلند، تور بانکوک، تور پاتایا، جزایر ساحلی
تور تایلند، تور بانکوک، تور پاتایا
تور تایلند - تور بانکوک - تور پاتایا - تور پوکت - تور پی پی

 جشن های تایلند 

 

روز اول سال نو میلادی*

مردم تایلند سال جدید میلادی را جشن می گیرند. جشن های بزرگی در بسیاری از مناطق بانکوک و استانهای بزرگ مانند چیانگ مای، پاتایا و پوکت برپا می شود. شما می توانید در بانکوک مراسم شمارش معکوس را در شب 31 دسامبر در مناطقی مانند استادیوم ملی،سنترال ورلد، پل Rama VIII، Silom و Sanam Luang مشاهده نمایید.

جشنواره گل چیانگ مای
به مدت سه روز از اولین جمعه فوریه 5-7 Feb 2010 
جشنواره برای ترویج پرورش گل در چیانگ مای برگزار می شود، با نمایش رژه گلبرگ شناور رنگارنگ و یک رقابت زیبا.

جشنواره سال جدید چینی
مصادف با 14 فوریه 2010 و دومین و چهارمین روز بعد از سال جدید چینی در 
رقص شیرها و اژدها های رنگی چینی توسط جامعه چینی ها در شهر Nakhon Sawan و محله Chinatown در بانکوک.

روز Magha Puja *
مصادف با 28 Feb 2010 ، در روز قرص کامل ماه در سومین ماه قمری تایلندی ها
یکی از مقدس ترین روزهای مقدس بودا، که بزرگداشت گردهم آیی 1250 شاگرد مقدس بودا برای گوش کردن به موعظه بودا می باشد. این روز درحال حاضر به عنوان روز عشق در مذهب بودا می باشد.

روز Chakri * 
مصادف با 6 Apr 2010 ، روز بزرگداشت تاسیس سلسله چاکری در سال 1782.

جشنواره Songkran *
مصادف با 13-15 Apr 2010 ، سال جدید سنتی تایلندی ها، جشن شادی بخش در سراسر کشور با مراسم احترام به افراد مسن، همراه با رژه رقصنده ها و گروه های موزیک. پاشیدن آب، روش هیجان انگیز خنک کردن افراد در فصل گرما که جشنواره را جذاب تر می نماید. این مراسم به صورت باشکوهی در شهر Chiang Mai ، محله کاسان رود در بانکوک، پاتایا و Phra Pradaeng در نزدیکی بانکوک برگزار می شود.

روز ملی کارگر*
مصادف با  1 May 2010 که تعداد زیادی از کارگران برای برگزاری جشن در این روز در Sanam Luang گردهم می آیند و به جشنواره ای که توسط دولت برگزار می شود می پیوندند که شامل کنسرت های پاپ، نمایش های فرهنگی، رقص و سرگرمی ها و فعالیت های مختلف می باشد.

روز تاجگذاری*
مصادف با 5 May 2010 ، روزی که پادشاه کنونی در سال 1965 به عنوان نهمین پادشاه سلسله چاکری تاجگذاری نمود.

مراسم  گاو آهن*
مصادف با 13 May 2010  ، این مراسم باستانی براهمایی در Sanam Luang در بانکوک به منظور بزرگداشت آغاز کاشت و برای احترام به کشاورزان نمونه برگزار میشود.

جشنواره فشفشه 
مصادف با 10 May 2010 ، جشنواره منحصر به فرد در شمال شرق، که به صورت استادانه در استان Yasothon برگزار می شود. موشک هایی از جنس بامبو به عنوان تقاضا از خداوند برای بارش باران در فصل باران به هوا پرتاب می شود.

روز Visakha Puja *
مصادف با 28 May 2010 ، در روز قرص کامل ماه در ششمین ماه قمری تایلندی ها.یکی از مهمترین روزهای مقدس بودا می باشد. بودا در این روز در سالهای مختلف متولد شده، به روشن فکری نائل شده و به نیروانا قدم نهاده است.

روز Asalha Puja *
مصادف با 26 Jul 2010 ، در روز قرص کامل ماه در هشتمین ماه قمری تایلندی ها. در این روز بودا پس از نائل شدن به روشن فکری برای پنچ تن از اولین شاگردانش موعظه می کند.

روز Khao Phansa *
مصادف با 27 Jul 2010 ، اولین روز از دوره افول سه ماهه بارندگی، وقتی راهبه ها خط مشی بودا را مطالعه و تدبیر می کنند و سایر افراد با بودا تجدید عهد می نمایند. راهبه ها باید در طول دوره افول باران در معابد خود باقی بمانند.

جشنواره شمع
مصادف با 27 Jul 2010 ، مردم در بسیاری از استانهای شمالی این روز را با برپایی رقص های محلی و حمل شمع های بزرگ و پیچیده برای روشن کردن در طول دوره افول باران جشن میگیرند. جشنهای بزرگ در استان Ubon Ratchathani  برگزار می شود.

روز تولد ملکه*
برای جشن روز تولد ملکه و روز مادر، جشن بزرگی در Sanam Luang  در مقابل گراند پالاس برگزار می شود. در این جشن نمایش ها و کنسرت های رایگان از هنرمندان معروف تایلندی اچرا می شود و ساختمان های در امتداد جاده Ratchadamnoen و سایر خیابان های اصلی به وسیله هزاران گل رنگی و چراغ و پرچم و تصاویر ملکه تزئین می شوند.

جشنواره گیاه خواران
مصادف با 8-16 Oct  2010 ، در طول این مدت مردمان چینی الاصل در استانهای پوکت و ترانگ با پرهیز از خوردن غذا و روغن تهیه شده از حیوانات به تذهیب نفس می پردازند، و دسته های مردم با حمل نشان های خداوند در خیابان ها و برپایی مراسم سنتی برای خداهایشان قربانی می کنند. غذاهای تهیه شده از گیاهان در تمامی نواحی کشور در دسترس می باشد.

مسابقه قایق رانی
معمولا" در پایان دوره افول باران در قرص کامل ماه در یازهمین ماه قمری تایلندی که در ماه سپتامیر میلادی می باشد انجام می گیرد.
این مراسم در بسیاری از استانها مانند Phrae, Ayutthaya, Nakhon Phanom, Surat Thani اجرا می شود، و قایق های سنتی با اجرای مراسم مسابقه، بازگشت بودا از بهشت به زمین پس از یک فصل موعظه را جشن میگیرند. این مراسم هزاران بازدیدکننده محلی و خارجی را هرساله به کنار رودخانه ها می کشاند.

روز Chulalongkorn *
مصادف با 23 Oct 2010 ، سالروز مرگ پادشاه Chulalogkorn در سال 1910.

جشنواره روشنایی یا Loi Krathong 
مصادف با 21 Nov 2010 ، در قرص کامل ماه در دوازدهمین ماه قمری تایلندی.این جشنواره رمانتیک ترین جشنواره تایلند می باشد. در غروب، مردم در کنار دریا دور هم جمع می شوند تا کشتی تزئین شده با گل ها و شمع ها را که به شکل نیلوفرآبی ساخته اند شناور کنند، تا بدین وسیله از خداوند به خاطر نعمت آب تشکر نمایند. مراسم باشکوهی در چیانگ مای و ساکوتای برگزار می شود.

نمایش فیل ها در Surin 
مصادف با دومین هفته نوامبر. Surin یکی از استانهای شمالشرقی تایلند به خاطر نمایش فیل هایش شهرت جهانی دارد. نمایش فیل ها شامل فوتبال، نبرد باستانی و شکار می باشد.

هفته پل رودخانه Kwai
مصادف با اواخر نوامبر 2010 ، که در استان Kanchanburi به منظور یادبود حادثه مرگبار ساخت مسیر خط آهنی که برای استفاده پشتیبانی ارتش ژاپن در مسیر تایلند تا برمه در جنگ جهانی دوم مورد استفاده قرار می گرفت می باشد. جشنواره شامل نمایشگاه تاریخی، اتش بازی، چراغانی های جالب و بازار می باشد.

روز تولد پادشاه*

مصادف با 5 Dec 2010 ، جمعیت بزرگی در Sanam Luang در بانکوک گردهم می آیند تا شادمانه جشن بگیرند.

روز قانون اساسی*
مصادف با 10 Dec  2010 ، این روز برای یادبود انتشار اولین قانون اساسی تایلند در سال 1932 توسط پادشاه Prajadhipok می باشد.

جشن شب عید*
مصادف با 31 Dec 2010

*روز تعطیل رسمی

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







ارسال توسط تور تایلند