تور تایلند، تور بانکوک، تور پاتایا
تور تایلند - تور بانکوک - تور پاتایا - تور پوکت - تور پی پی

میراث صنایع دستی و رنگ در تایلند

بنجارونگ به معنی " پنج رنگ اصلی" میباشد. اما ظروف بنجارونگ فقط شامل 5 رنگ اصلی نمی شود بلکه با توجه به شواهد تاریخی ظروفی که از 3، 5، و یا 8 رنگ برخوردارند نیز بنجارونگ نامیده می شوند.  رنگ های اصلی   بنجارونگ عبارتند از: قرمز، زرد، آبی، سبز، قهوه ای و مشکی. رنگهای فرعی عبارتند از: صورتی، ارغوانی و نارنجی.

بنجارونگ های تایلندی در زمانهای قدیم در چین ساخته شده برای استفاده درباریان و خانواده سلطنتی ونجیب زادگان بکار می رفتند. طرح ها و نقوش توسط صنعتگران تایلندی طراحی شده و سپس با کشتی به چین فرستاده می شدند تا توسط صنعتگران چینی ساخته و به دربار تایلند باز فرستاده شوند. این ظروف در منازل و احتمالا" برای سرو غذا های گوشتی و یا شیرین و در اندازه های مختلف بکار می رفتند. جنس آنها از چینی بوده و شامل فنجان، کوزه، دیس، بشقاب، بشقاب پایه دار، قاشق، ظروف چایخوری و غیره بودند.  امروزه تمام ظروف بنجارونگ ها توسط هنرمندان و صنعتگران تایلندی ساخته شده و به چین سفراش داده نمی شوند. طرح ها و رنگ ها طبق سلیقه تایلندی ها و جهانگردان انتخاب می شوند اما همچنان هنر بدیع تایلندی در آن ها یک اصل مهم به شمار می رود.

ظروف بنجارونگ از میراث فرهنگی تایلند به شمار میروند چراکه در طی سالهای طولانی با کشور تایلند و مردم آن ارتباطی ناگسسستنی داشته اند.



ارسال توسط تور تایلند

صفحه قبل 1 صفحه بعد